Skip to content

Een verhaal kent talloze verschijningsvormen, een liedje is misschien wel een van de meest aansprekende. Denk aan Hotel California van The Eagles of Stairway to Heaven. Een verhaal wordt nog krachtiger als het muzikaal wordt ondersteund blijkt. Muziek werkt nog sterker dan beeld. Een verhaal wordt ook sterker als het persoonlijk is. Hoe sterk liedjes zijn bleek onlangs maar weer eens. Beyoncé moest op 8 februari optreden tijdens de Super Bowl en greep de gelegenheid aan om door middel van een nieuwe lied verschillende – niet mis te verstane – boodschappen over te brengen. De muziek is kaal en leidt alle aandacht naar de woorden die overrompelen. Ze vertelt over haar afkomst en hoe trots ze is op haar huidskleur. Ze roemt de kwaliteiten van andere ‘negro’s’. Ze spreekt zich uit tegen wapens, ze hekelt de situatie in new Orleans na de overstromingen en nog veel meer. Wat wil ze zijn? “I just might be a black Bill Gates in the making.” Beyoncé was er op uitnodiging van Coldplay, maar ze blies iedereen weg met dit persoonlijke verhaal op een podium dat door heel veel Amerikanen wordt bekeken. Wat een power. Wat een verhaal.

 

Dit vind je misschien ook leuk
Groep 5700 - Gymnasium Bernrode
En dus mogen wij weer aan de slag voor Gymnasium Bernrode. De rode draad voor alle communicatiemiddelen? Dat is het verhaal van Bernrode. Lees hier waarom verhalen ertoe doen en hoe je deze kunt gebruiken voor je website, open dag en het mediateam!
Marcel-Zijp-5700
Als organisaties beseffen dat het anders moet: op zo’n moment komen ze bij Groep5700 binnen. Ideeën genoeg, maar hoe gaan we ze stroomlijnen? Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? En welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven. Marktgericht werken. Structuur. Marktgericht werken, samen die berg op Het laatste half jaar heb ik veel gewerkt binnen uiteenlopende organisaties, met totaal verschillende uitdagingen. Maar overal hoor ik na een tijdje hetzelfde: “Eigenlijk is het ook wel logisch, dat we het op...