Skip to content

Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.

Binnen MaasZorgWerkt bundelden drie werkgevers uit de zorg hun krachten: Dichterbij, Pantein en GGZ Oost Brabant. Samen met opleider OPPstap leiden ze (zij)instromers op tot verpleegkundigen van de toekomst. Na de opleiding kunnen de geslaagden direct aan het werk in de zorg voor mensen met een verstandelijk beperking, de ouderenzorg of de geestelijke gezondheidszorg.

Krachtenbundeling van 5700

Hun vraag? Hoe positioneren wij onze BBL-opleiding met baangarantie? En ook: hoe krijgen we zoveel mogelijk aanmeldingen hiervoor. Binnen Groep5700 bundelden wij ook onze krachten voor MaasZorgWerkt. Dorien haalde als projectleider alle informatie op en schreef samen met de werkgroepleden vele teksten, Jørgen verzorgde de vormgeving van de website en Ingrid maakte het contentplan voor de social media kanalen. Ook Marloes van der Loo was weer even terug op het oude nest. Zij maakte de promotievideo’s. Op 2 december startte de campagne en het doel was om op 10 januari een volle klas leerlingen aan aanmeldingen te hebben.

Samen meer bereik

De promotie deden we niet alleen op de eigen MaasZorgWerkt kanalen. Door de video, foto’s en berichten ook te laten sharen op de  social kanalen van de zorgorganisaties, bereikten we nog mensen die een overstap willen maken naar de zorg. En het resultaat? Dat overtrof de verwachtingen! In maart starten twee volle klassen verpleegkundigen van de toekomst.

De feiten op een rij:

  • De campagne duurde 6 weken (inclusief kerstperiode)
  • 12 Facebook, Instagram en LinkedIn berichten werden geplaatst
  • Op social media verwezen we geïnteresseerden door naar de website
  • Op de website kon men zich aanmelden voor een online vragenuur of direct solliciteren

Wat leverde de campagne op?

  • 800x werd de teaser video op social media bekeken
  • Bijna 1000 website bezoekers
  • 107 sollicitaties
  • 60 leerling-verpleegkundigen starten met de opleiding MaasZorgWerkt

Wil jij ook jouw organisatie, product of evenement onder de aandacht brengen? Wij maken graag een campagnevoorstel op maat. Neem contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag! 

Dit vind je misschien ook leuk
Lisa-na-ZWverlof-blog
Afgelopen maandag was voor mij een dag vol tranen. Een dag waarop ik mijn 3-maanden jonge dochtertje voor het eerst wegbracht naar haar trotse opa en oma voor de eerste echte oppasdag! Snikkend in de auto, op naar Aarle-Rixtel, want ik mag weer aan de slag! Lichtelijk gespannen gingen mijn mondhoeken voorzichtig over naar een glimlach. Wat staat me allemaal te wachten op kantoor? Welke projecten mag ik straks induiken? Zullen mijn collega’s me wel gemist hebben? Bij het binnentreden op kantoor wist ik genoeg… de roze slingers en borden...
project 80 jaar vrijheid
Samen met studenten van Ter AA werkt onze Udo in het Learning Lab aan een bijzonder boek ter gelegenheid van 80 jaar vrijheid. Dit boek vertelt de verhalen van vluchtelingen die naar Helmond zijn gekomen. Waar deze mensen vandaan komen, hoe ze Helmond ervaren, wat ze aan de stad bijdragen en wat Helmond hen biedt. Udo begeleidt de studenten in gesprekstechnieken en storytelling, zodat zij de verhalen goed kunnen vastleggen.   Luisteren, samenvatten en doorvragen In het Learning Lab volgen de studenten onder andere een een workshop over de LSD...