Ieder jaar ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen. En voor 2017 wilde ik graag tijd investeren in nieuwe kennis. Weer terug de schoolbanken in. Een opleiding contentmarketing, daar viel mijn oog op. Enthousiast begon ik in april 2017 aan mijn opleiding bij Beeckestijn Business School. Een enthousiaste club mensen vanuit verschillende gewesten, van een oud Olympisch atlete tot een marketing manager bij een grote energieonderneming.
Naast een aantal colleges, gegeven door experts, koos ik ervoor om de opleiding af te ronden met een plan inclusief eindbeoordelingsgesprek. Op maandagmiddag 23 januari was het moment gekomen. In de wachtruimte dacht ik terug aan de tijd dat ik mijn afstudeerscriptie moest verdedigen. In 2011, toen ter afronding van mijn opleiding Bedrijfscommunicatie in Nijmegen. Zeven jaar later kwamen diezelfde zenuwen weer naar boven. Voldoet mijn plan wel aan alle criteria? Kan ik mijn strategische keuzes voldoende onderbouwen? Ik zal toch wel een voldoende halen? Wordt het harde werken beloond?
Vragenoffensief
Na een vragenoffensief van een klein uurtje door twee experts, werd ik vriendelijk verzocht om naar buiten te gaan. Binnen een paar minuten ging de deur weer open. Ze zijn er snel uit! Is dat een goed óf slecht teken? Gelukkig werd ik meteen verlost. Ik kreeg te horen dat ik mijn plan beoordeeld werd met een 8. Wauw, mijn doel bereikt!
En nu? Even geen opleiding met eindgesprek. Maar wel weer een nieuwe uitdaging. Op zondag 8 april de Viking Run Mud Edition – dertien kilometer rennen en zwoegen door de modder en over obstakels. Hopelijk ga ik ook voor deze test slagen!