Skip to content
SMO magazine Huize D'n Herd

Iedereen heeft zijn eigen verhaal, en dat geldt ook voor de bewoners van het nieuwe Huize d’n Herd, een van de locaties voor opvang van dak- en thuisloze mensen in Helmond. SMO wil met een speciaal magazine niet alleen het nieuwe pand laten zien, maar vooral de bijzondere verhalen van haar bewoners delen. Onze tekstschrijver Ingrid sprak hiervoor met twee vaste bewoners en een bezoeker van de noodopvang.

Iedereen verdient een eerlijke kans, zonder vooroordelen. Door de verhalen van bewoners te vertellen, hoopt SMO het stigma rondom dak- en thuisloze mensen te doorbreken. Opdrachtgever Annette Stokbroeks, communicatieadviseur bij SMO, vertelt: “Met dit magazine willen we de vooroordelen over bewoners van Huize d’n Herd wegnemen en begrip vergroten. Dit zorgt mede voor een goede landing in de wijk.”

‘Hier kan ik mezelf herpakken’

In feite kan iedereen bij Huize d’n Herd terechtkomen. Toen Ingrid voor het interview de noodopvang aan de Bindersestraat binnenstapte, dacht ze eerst dat de afspraak niet goed gepland was. “Annette had een gesprek geregeld met een vaste bezoeker van het Gastenverblijf. Maar aan tafel zat een keurig verzorgde man in nette kleding, iemand die je zo op een kantoor zou kunnen tegenkomen. Door omstandigheden en verkeerde keuzes was hij hier terechtgekomen. Zijn verhaal raakte me. Dakloos worden kan echt iedereen overkomen. Nu, in deze veilige omgeving, kan hij zichzelf herpakken en zijn leven weer op de rit krijgen.”

Geef nooit op

Ook vaste bewoner Stefan deelt zijn verhaal. Trots leidt hij Ingrid en fotografe Liane Manders rond door zijn veilige haven. Nu hij afgekickt is, wil hij graag ervaringsdeskundige worden. Zijn boodschap is eenvoudig maar krachtig: “Nooit opgeven, zelfs als je op straat terechtkomt. Er is altijd hulp en dan kom je weer op je pootjes terecht. Net als ik.”

Trots op de bewoners

Annette benadrukt dat dit precies het doel is van Huize d’n Herd: “We willen mensen een veilige plek bieden, begeleiden, en waar mogelijk weer mee te laten doen in de maatschappij.  En als dat lukt, zoals bij de mensen uit deze verhalen, dan zijn we daar ontzettend trots op.”

Lees hier het Huize D’n Herd magazine van SMO Regio Helmond.

Dit vind je misschien ook leuk
verrassen-met-content-5700
  Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek te komen, ook als er niet iedere dag breaking news te delen is. En...
Haarlem,,Netherlands,-,Aug,20,,2018:,Front,View,Of,Albert
Appie Today: de nieuwe social zender van Albert Heijn. Zo werd het nieuwe YouTube-kanaal van de supermarktgigant afgelopen 1 februari gelanceerd. Gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Met een dagelijkse stroom aan vlogs, informatieve video’s en andere reportages en series, zijn ze de eerste supermarkt die televisie maakt. Gaan die over de aanbiedingen van de komende week? Neen. Denk aan eten, proeven, trends, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Waarom begint een commerciële organisatie met een online televisiekanaal? Sinds wanneer zijn vakkenvullers en kassameisjes programmamakers? Een...