Skip to content

En daar ging de telefoon. Oktober 2016. Groep5700. Of ik wilde helpen bij de doorontwikkeling van de Rabobank Clubkas Campagne? De Rabobank Clubkas Campagne! Terug in de tijd. Naar het jaar 2008 waarin ik bij Rabobank Peelland Zuid werkte en de eerste Rabobank Clubkas Campagne draaide. Na veel inspanning, overleg en een onuitputtelijk enthousiasme. En o ja, een paar stoute schoenen, die hadden we ook hard nodig.

De Rabobank Clubkas Campagne

Rewind

Terug naar 2008. Een kersvers gefuseerde Rabobank Peelland Zuid. Alles op z’n kop en op zoek naar nieuwe invulling voor van alles. Wat ging er veel vooraf aan de eerste Campagne… Een hele hoop werk, hobbels, ambitie en enthousiasme. Allereerst was daar het bloeiende Peelse verenigingsleven. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een vereniging voor, ontdekten we. Van zangvogel tot biljartkeu. Van Volkswagenliefhebber tot dansmarieke. Hoe mooi zou het zijn om zoveel mogelijk van deze bloeiende verenigingen te laten meedelen in het dividend van de bank? En dat de leden van de bank in deze verdeling een stem zouden hebben? Heel mooi! Schot in de roos, zou je denken. Nou. Daarvan was nog lang niet iedereen overtuigd. Dus daar gingen we: op naar de directie. Niet gelijk de handen op elkaar, maar enthousiasme en gezond verstand doen veel goed: we kregen een opening. Doorstappen nu: naar de Raad van Commissarissen en de Ledenraad van de bank. Van daaruit: in dialoog met een aantal grote en kleine verenigingen. Door naar de medewerkers van de bank. En wat opviel? Overal dezelfde kritische kanttekeningen: “Hoe moet dat dan met de kleine verenigingen?” “Hebben jullie wel aan de ouderen gedacht?” Of: “ Hoe zit het dan met verenigingen met veel jeugd, die geen lid zijn van de bank en dan ook niet mogen stemmen?” Vooral bezorgdheid voor de ander(e verenigingen). Hoe mooi. En gelukkig ook: kriebelende nieuwsgierigheid en kansen zien.

Go

Vele gesprekken en een paar afgesleten zolen (maar die hadden we er graag voor over!) verder, kwam er uiteindelijk die ‘go’. En hielden we informatieavonden in Asten, Deurne, Mierlo en Someren, waarin we het verenigingsleven uitleg gaven over onze nieuwe verdeling van het Coöperatief Dividend. En de belofte dat, als het helemaal verkeerd zou uitpakken, we na een jaar een andere weg zouden gaan bewandelen. Om uitvoering aan het idee te geven, werd geschakeld met React Online en Itch. En werd, na het doorstappen met de stoute schoenen, de eerste Clubkas Campagne gedraaid. En met succes. Hoera!

Fast forward

We schrijven eind 2016. Ik stap binnen bij Groep5700. Met andere schoenen. En zie dat daar een enthousiast en ervaren Clubkas Team de lokale Rabobanken begeleidt bij het draaien van hun Clubkas Campagne. Zeventig banken inmiddels! Zij worden van a tot z geadviseerd, ondersteund en kunnen de campagne naar hun wensen inrichten. De Clubkas is uitgegroeid tot een volwassen concept met daarin verwerkt de behoeften van de lokale Rabobanken.

Play

April 2017. En de Clubkas Campagne staat niet stil. Nooit stil. Zo worden nieuwe events en middelen aan het concept toegevoegd. Een toolkit om het de banken makkelijker te maken. En ook Rabobank Nederland werkt aan nieuwe wegen waarop ook de Clubkas Campagne meewandelt. Wie had dat in 2008 kunnen denken?

Lang leve de stoute schoenen!

Minka Janssen
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Freeze,Motion,Of,Colored,Powder,Explosions,Isolated,On,White,Background
Dinsdagochtend. Om 6:52 uur sta ik blauwbekkend op het station. De trein komt stipt op tijd voorrijden. Mijn stappenplan van A (Helmond) naar B (Utrecht) hoef ik niet aan te passen. Heerlijk! Goed voorbereid, kopje koffie mee in de coupé en de uitnodiging zit geprint in mijn rode map. Verkeerde map meegenomen…… mag ik straks dan wel naar binnen zonder uitnodiging? Van de krant die voor mij op de bank is achtergelaten, springen de gele letters direct in het vizier: Prins Harry op de knieën. Een politiek correct interview met de prins...
5700-ORO-Storytelling
ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.