Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.
Binnen MaasZorgWerkt bundelden drie werkgevers uit de zorg hun krachten: Dichterbij, Pantein en GGZ Oost Brabant. Samen met opleider OPPstap leiden ze (zij)instromers op tot verpleegkundigen van de toekomst. Na de opleiding kunnen de geslaagden direct aan het werk in de zorg voor mensen met een verstandelijk beperking, de ouderenzorg of de geestelijke gezondheidszorg.
Krachtenbundeling van 5700
Hun vraag? Hoe positioneren wij onze BBL-opleiding met baangarantie? En ook: hoe krijgen we zoveel mogelijk aanmeldingen hiervoor. Binnen Groep5700 bundelden wij ook onze krachten voor MaasZorgWerkt. Dorien haalde als projectleider alle informatie op en schreef samen met de werkgroepleden vele teksten, Jorgen verzorgde de vormgeving van de website en Ingrid maakte het contentplan voor de social media kanalen. Ook Marloes van der Loo was weer even terug op het oude nest. Zij maakte de promotievideo’s. Op 2 december startte de campagne en het doel was om op 10 januari een volle klas leerlingen aan aanmeldingen te hebben.
Samen meer bereik
De promotie deden we niet alleen op de eigen MaasZorgWerkt kanalen. Door de video, foto’s en berichten ook te laten delen op de socialkanalen van de zorgorganisaties, bereikten we nog mensen die een overstap willen maken naar de zorg. En het resultaat? Dat overtrof de verwachtingen! In maart startten twee volle klassen verpleegkundigen van de toekomst.
De feiten op een rij:
- De campagne duurde 6 weken (inclusief kerstperiode)
- 12 Facebook-, Instagram- en LinkedInberichten werden geplaatst
- Op social media verwezen we geïnteresseerden door naar de website
- Op de website kon men zich aanmelden voor een online vragenuur of direct solliciteren
Wat leverde de campagne op?
- 800x werd de teaservideo op social media bekeken
- Bijna 1000 website bezoekers
- 107 sollicitaties
- 60 leerling-verpleegkundigen startten met de opleiding MaasZorgWerkt
Wil jij ook jouw organisatie, product of evenement onder de aandacht brengen? Wij maken graag een campagnevoorstel op maat. Neem contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag!