Al meer dan 10 jaar werken wij voor De Cirkel, en dat doen we met veel plezier! Want wat is er fijner om zo’n goed initiatief als De Cirkel te ondersteunen in hun communicatie?
Altijd welkom voor een kop koffie
De Cirkel is een centrum voor leven met en na kanker. Hier loop je binnen voor een kop koffie, een ontmoeting met een lotgenoot, meedoen met een activiteit, kun je luisteren naar een lezing of op zoek naar informatie in een laagdrempelige huiskamersetting.
Het bestuur van De Cirkel bestaat uit zes vrijwilligers en zij verzorgen samen die huiskamersetting. Zij zijn het luisterend oor en regelen alle activiteiten die plaatsvinden in De Cirkel. Maar die activiteiten moeten natuurlijk ook gecommuniceerd worden. Dat vonden de vrijwilligers van De Cirkel wat lastiger om voor elkaar te krijgen en daar is de samenwerking met ons begonnen!
Tijden veranderen, ook voor De Cirkel
Alweer tien jaar geleden hebben we de eerste huisstijl van De Cirkel ontworpen. Ook hebben we flyers ontworpen die De Cirkel bij bijvoorbeeld het ziekenhuis neer kon zetten om hun activiteiten te delen. Maar in tien jaar tijd verandert er veel! Dus het was tijd voor een nieuwe huisstijl én meegaan met de tijd: social media moet beter ingezet worden!
Hoe zet je social media in?
Het bestuur zet zich continu in om De Cirkel een zo’n fijn mogelijke omgeving te maken. Dat social media daar nog even bij komt kijken is leuk, maar ook spannend. Want hoe zet je social media in? Hoe vaak post je een bericht en wat post je? Wie weet wat leuk is om op social media te zetten? En hoe gebruik je het zo efficiënt mogelijk? Op al die vragen had Frederique de antwoorden. Zij ging op een doordeweekse avond samen met Udo langs om alle ins en outs van social media te vertellen. En terwijl de een het heel snel oppakte en met goede vragen kwam, moest het bij de ander nog even landen. Dat het bestuur het heeft begrepen is in ieder geval te zien aan hun Facebookpagina. Ze schrijven erop los, delen de activiteiten en natuurlijk de mooie verhalen die zij meemaken bij De Cirkel.
Om die social media en natuurlijk de offline middelen nog een extra swung te geven heeft Jorgen de huisstijl een mooie opfrisbeurt gegeven. Frisse kleuren, cirkels en koffie komen ineen in het logo waardoor zij nog meer opvallen!