Wij helpen klanten hun doel(en) concreet te maken en resultaat te bereiken.
Dat doen we voor verschillende klanten in diverse sectoren. Klik op de sectoren hieronder om onze projecten per branche te bekijken.
Samenwerken door kennis te delen. Dat was het thema van de Samenwerkdag Energietransitie die Groep5700 mocht organiseren voor Metropoolregio Eindhoven. In het Huis van Waalre gingen ruim 70 ambtenaren en afgevaardigden van de Provincie, waterschappen en netbeheerders tijdens interactieve kennissessies met elkaar in gesprek. We blikken terug op een dag vol energie, kennis en inspiratie.
Samen met studenten van Ter AA werkt onze Udo in het Learning Lab aan een bijzonder boek ter gelegenheid van 80 jaar vrijheid. Dit boek vertelt de verhalen van vluchtelingen die naar Helmond zijn gekomen. Waar deze mensen vandaan komen, hoe ze Helmond ervaren, wat ze aan de stad bijdragen en wat Helmond hen biedt. Udo begeleidt de studenten in gesprekstechnieken en storytelling, zodat zij de verhalen goed kunnen vastleggen.
Iedereen heeft zijn eigen verhaal, en dat geldt ook voor de bewoners van het nieuwe Huize d’n Herd, een van de locaties voor opvang van dak- en thuisloze mensen in Helmond. SMO wil met een speciaal magazine niet alleen het nieuwe pand laten zien, maar vooral de bijzondere verhalen van haar bewoners delen. Onze tekstschrijver Ingrid sprak hiervoor met twee vaste bewoners en een bezoeker van de noodopvang.
Dat Frederique zich graag inzet voor Helmond én voor jongeren is geen geheim meer. Dus toen Margriet en Mhamed van de LEVgroep bij Groep5700 aanklopten of zij mee wilde draaien in het We Are In Charge project, was de keuze snel gemaakt!
De Week van Digitaal Bewustzijn in Helmond vond plaats van 27 november tot en met 1 december 2023. Diverse partners werkten samen om deze week tot een groot succes te maken. Tijdens de partnerbijeenkomst, georganiseerd door Groep5700, werd teruggeblikt op de week en vooruit gekeken naar de volgende editie in 2024. Dagvoorzitter Coen Pots voelde de goede energie. ‘Het was een samenzijn van mensen die écht iets willen met dit thema. Dat hebben we nodig om het digitale bewustzijn van onze Helmondse jongeren te vergroten!’
Al meer dan 10 jaar werken wij voor De Cirkel, en dat doen we met veel plezier! Want wat is er fijner om zo’n goed initiatief als De Cirkel te ondersteunen in hun communicatie?
Eens in de zoveel tijd organiseren wij de stakeholdersbijeenkomst van Compaen. En dat is leuk! We regelen de spreker, we zorgen voor een uitdagende locatie en denken mee over het programma. Normaal gesproken spreek je eerst een datum af met de klant. Dit is vaak een datum dat de organisatie zoveel jaar bestaat of wanneer het goed uitkomt in de agenda’s van bijvoorbeeld de wethouders. Dat ging deze keer een beetje anders.
Bij Groep5700 zijn we thuis in onderwijs. Steeds meer scholen weten ons te vinden. Zo raakten we in gesprek met Hans Relou, rector van Gymnasium Bernrode. Hans had gehoord hoe wij verhalen op een strategische manier inzetten en zo organisaties zowel intern als extern naar een hoger plan tillen. En daar stopte het niet! Het verhaal van Bernrode is de rode draad in alle communicatiemiddelen.
Ben jij al bekend met De Huiskamer? Dit is dé ontmoetingsplek waar buurtbewoners makkelijk binnenlopen voor een vraag, een praatje, of om mee te doen aan een activiteit. Nog niet iedereen kent de huiskamers in Beek en Donk, Lieshout en Mariahout al. Samen met Kim van Uden zetten wij de huiskamers van Laarbeek in de schijnwerpers.
Een nieuw samenwerkingsverband van professionele dakdekkers introduceren in de markt. Dat was het doel van de leden van Toplevel. Met een vernieuwde website, SEO, SEA en een contentstrategie voor social media verhogen wij de naamsbekendheid van deze landelijke dakdekkersgroep bij potentiële klanten. Met resultaat!
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal.
Veel mensen hebben bij een notaris het beeld van een oudere man, strak in pak, die hele moeilijke woorden gebruikt. Dat geldt niet voor Spoormakers Notarissen. En dat wilden ze dan ook laten zien en vertellen. Onze uitdaging: een nieuwe moderne website ontwikkelen waar geen speld tussen te krijgen valt.
In september 2016 werd Laarbeek uitgeroepen tot de groenste gemeente van Nederland. Precies een jaar later kwam Laarbeek een zo mogelijk nóg grotere eer ten deel: een uitverkiezing tot groenste gemeente van Europa.
Het begon met een biertje bij carnavalsvereniging De Keiebijters. Toen Bart van Oorschot gekroond werd tot Prins Carnaval leerde hij PWK-commissielid Jorgen beter kennen. Dat kwam goed van pas, want Bart wilde een nieuwe huisstijl voor zijn familiebedrijf OAS uit Helmond. Of Jorgen hem daar niet bij kon helpen, was zijn vraag aan Groep5700.
Kunnen jullie voor ons een huisstijlhandboek maken, zodat we ons logo altijd op dezelfde manier gebruiken? Dat was de vraag die we kregen van orthopedisch schoenenfabrikant CYS (voorheen Choose Your Shoes). Onze vormgever Jorgen ging erop af. Al snel had hij door dat de vraag achter de vraag, veel verder ging. Onze merkspecialist Heidi sloot aan om dieper in te gaan op de eigenlijke vraag. Samen kwamen we tot de échte behoefte en dat was: ‘We zoeken een stevige basis voor ons merk en meer zichtbaarheid bij de juiste doelgroepen.’
Het leven op aarde verandert. We zijn met meer mensen, er is minder regenwoud, meer stikstof en de temperatuur op aarde blijft stijgen. Daar moeten we samen wat aan doen. Met de Regionale Energiestrategie (RES) wordt er per regio in Nederland gewerkt aan een schone en gezonde leefomgeving. Dat is geen gemakkelijke opgave. Metropoolregio Eindhoven vroeg ons om de werkgroep Communicatie & Participatie te ondersteunen. Door draagvlak te creëren voor de energietransitie bij gemeenteraden en inwoners stappen we samen over op duurzame energie.
Voor Gemeente Helmond ontwikkelden wij jaren geleden het lesprogramma ‘Omgaan met geld’. Een lescyclus voor kinderen in de 2e en/of 3e klas van het middelbaar onderwijs. De eerste middelbare scholieren uit Helmond en omstreken die het lesprogramma volgden, zijn inmiddels bezig met hun eerste baan of hebben het diploma van hun vervolgopleiding op zak (ongetwijfeld zonder in grote financiële problemen te komen). Tijd voor vernieuwing!
Gezien worden, dat wil toch iedereen? Voor een netwerkorganisatie zoals Innovatiehuis de Peel is zichtbaarheid extra belangrijk. Voor het bouwen van een zo groot mogelijk netwerk, om de juiste mensen te bereiken die projecten verder kunnen brengen én om het eigen bestaansrecht te valideren. Al sinds 2018 ondersteunt Groep5700 Innovatiehuisdirecteur Peter de Witte met strategisch communicatieadvies, content marketing en vormgeving. De ambitie voor 2020 was extra bereik en naamsbekendheid creëren en dat is meer dan gelukt!
Het begon met een vacature. Jibb+, toen nog Stichting JIBB zonder plus, zocht wegens zwangerschapsverlof een office assistent met affiniteit voor communicatie. Een perfecte klus voor Groep5700, want wij kenden de stichting die heel Helmond in beweging brengt al goed. In 2013 was Marcel namelijk al betrokken als strategisch marketingadviseur bij Stichting JIBB. Met het bestuur werkte hij het idee voor een stichting die Helmond in beweging brengt verder uit naar een strategisch plan. En nu was daar die tijdelijke functie.
ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO-bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.
Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.
Het begon allemaal met deze vraag…
‘Binnen IVO Deurne willen we onze externe communicatie opnieuw tegen het licht houden. ’Wat kunnen jullie bijdragen? Welke verbetervoorstellen hebben jullie? Waar zien jullie kansen? Hoe kunnen we onze deelscholen nog beter profileren?’
Dat zijn vragen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Een nieuwe huisstijl of een verfrissing? Kritisch kijken naar de online en offline communicatie? Hoe wordt er nu gecommuniceerd? Wat werkt? Wat niet? Waar is verbetering nodig? Enkele interne brainstormsessies later lag daar ons voorstel. Een voorstel waar IVO Deurne energie van kreeg! Wij wonnen de pitch. Aan de slag!