Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
flyer2019p1
Steeds meer scholen weten hun weg naar ons te vinden. Zo raakten we ook in gesprek met Hans Relou, rector van Gymnasium Bernrode. Hans had gehoord hoe wij verhalen op een strategische manier inzetten en zo organisaties zowel intern als extern naar een hoger plan tillen. Zijn vraag? Help ons om de interne betrokkenheid te vergroten en een blik te werpen op de toekomst van ons gymnasium.
Groep500-en-MB-Advies
We eindigden onze vakantie vorige week in het Spaanse Pals, op het foodfestival White Summer. Wat een gigantisch groot en supergezellig evenement! Eettentjes in alle soorten en maten, podia, genoeg voor de kinderen en een festivalterrein waarover tot in alle puntjes is nagedacht. Door ons impulsieve bezoek moesten we naar Helmond terugrijden op een zwarte zaterdag, maar we hadden het er graag voor over. Een gouden tip! ‘Ons’ Drakenbootfestival Terwijl ik mijn biertjes dronk, keek ik gretig om me heen. Voor een vormgever is overal inspiratie. Ik dacht terug aan...