Skip to content

Een gewone dinsdag in september. Onderweg naar mijn werk bedenk ik me wat ik vandaag af wil gaan maken, voor wil bereiden en welke gesprekken ik vandaag te voeren heb.

Hoe anders kan het gaan! Bij het opstarten van mijn computer leek er al iets mis: een vreemde foutmelding, niet eerder gezien. Wat nu? Jørgen erbij geroepen. ‘Dit lijkt een probleem’, is zijn reactie. En hij begint te bellen met onze ICT-ondersteuning.

Dit was om 08:30 uur vanmorgen. Zojuist, om 16:00 uur, konden we weer online. Want het trof niet alleen mij, maar al mijn collega’s. Een flinke storing. Gelukkig hebben we nog back-ups. Inmiddels is alles weer gerepareerd. Maar wat doe je tijdens zo’n dag offline?

Een geluk bij een ongeluk was dat we vanmorgen sowieso al een werkoverleg met alle collega’s in de agenda hadden staan. Een telefonisch overleg met een klant kon daarna min of meer ‘gewoon’ doorgaan. Na de lunch gingen een paar van mijn collega’s in overleg om een hoogtepuntenplan, ofwel contentkalender, te gaan maken. ‘Waarom niet’, dacht ik. Ik kan er allicht iets van leren. Dus hoorde ik aan wat onze gewenste tone of voice is en welke emoties wij met onze uitingen zouden willen oproepen. En hoe gaan we dat doen? Wie willen we bereiken met onze verhalen? Ook leerde ik over de kanalen, de frequentie en de kritische succesfactoren en het toetsen daarvan.

Ondanks de computerproblemen, of dankzij, leerde ik er vandaag van alles bij!

Wat een dag, maar gelukkig is er altijd iets van te maken. Online, maar dus zeker ook offline!

Eline Bergshoeff
Groep5700

 

Dit vind je misschien ook leuk
blog-kraamvisite-MarloesK-5700
I’m back baby! De afgelopen 15 weken schitterde ik bij ons op kantoor door afwezigheid. Op 4 juli werd namelijk ons dochtertje Vieve geboren. Heerlijk zo’n zwangerschapsverlof. Lekker in je coconnetje kruipen om daar 16 weken later weer uit te komen. Dat is in de praktijk toch even anders. En al helemaal in een vak als het onze. Het is overal! Ik was als zwangere vrouw en ben als nieuwbakken moeder namelijk het perfecte doelwit voor fraaie staaltjes contentmarketing. You can run, but you can’t hide. Resultaat: bergen leuke en...
Red,Heart,On,Piano,Keys,,Vintage,Color,,Valentines,Background
Elke keer weer als we een workshop storytelling geven, vind ik het spannend hoe mensen het zullen ervaren. Gaan ze geïnspireerd de deur uit? Willen ze graag verhalen op gaan halen bij collega’s of bij klanten? Laatst nog, gaven we bij een bank aan medewerkers een workshop. We begonnen met de vraag ‘bij welk liedje heb je een speciale herinnering?’. De mooiste en meest verdrietige momenten worden gedeeld. Zoals de openingsdans op haar ultieme trouwdag, de geur van vers gemaaid gras van het weiland waar langs hij vroeger naar school...