Een gewone dinsdag in september. Onderweg naar mijn werk bedenk ik me wat ik vandaag af wil gaan maken, voor wil bereiden en welke gesprekken ik vandaag te voeren heb.
Hoe anders kan het gaan! Bij het opstarten van mijn computer leek er al iets mis: een vreemde foutmelding, niet eerder gezien. Wat nu? Jørgen erbij geroepen. ‘Dit lijkt een probleem’, is zijn reactie. En hij begint te bellen met onze ICT-ondersteuning.
Dit was om 08:30 uur vanmorgen. Zojuist, om 16:00 uur, konden we weer online. Want het trof niet alleen mij, maar al mijn collega’s. Een flinke storing. Gelukkig hebben we nog back-ups. Inmiddels is alles weer gerepareerd. Maar wat doe je tijdens zo’n dag offline?
Een geluk bij een ongeluk was dat we vanmorgen sowieso al een werkoverleg met alle collega’s in de agenda hadden staan. Een telefonisch overleg met een klant kon daarna min of meer ‘gewoon’ doorgaan. Na de lunch gingen een paar van mijn collega’s in overleg om een hoogtepuntenplan, ofwel contentkalender, te gaan maken. ‘Waarom niet’, dacht ik. Ik kan er allicht iets van leren. Dus hoorde ik aan wat onze gewenste tone of voice is en welke emoties wij met onze uitingen zouden willen oproepen. En hoe gaan we dat doen? Wie willen we bereiken met onze verhalen? Ook leerde ik over de kanalen, de frequentie en de kritische succesfactoren en het toetsen daarvan.
Ondanks de computerproblemen, of dankzij, leerde ik er vandaag van alles bij!
Wat een dag, maar gelukkig is er altijd iets van te maken. Online, maar dus zeker ook offline!
Eline Bergshoeff
Groep5700